05 december 2016

Cool of Koel rondje ?






Ja wat zal ik doen, thuis blijven of toch nog even weg. Het is het laatste geworden, even weg niet ver, gewoon even in de buurt blijven en als oorzaak verontschuldig ik mij dat ik het te fris vond vanmorgen rond een uur of 9 toen ik naar de winkel ging. En zodoende werd het tegen 11 uur dat ik van huis ging en dan meteen maar op het eerste “koffiehuisje” af, naar Obdam. Als ik in de buurt kom zie ik dat de kans op herstel van het nostalgische ophaalbruggetje naar het “Wipbruglaantje” wel nooit meer in ere hersteld zal worden, het staat er alweer een hele periode troosteloos bij met twee kale “palen” en naar ik later vernam van zus Gerda is de kans heel klein dat het ooit nog iets zal worden. Als ik weer op pad ga is de temperatuur eigenlijk aangenaam te noemen dus wordt het rondje iets groter en ga ik richting Zandwerven, bij het passeren van de spoorweg overgang moet ik even stoppen omdat men met groot materiaal de weg opkomt om een auto te laden. Even verder staren de schapen me domweg aan en vragen zich misschien af wat ik in hemelsnaam hier zoek met zo’n “banaan”. Ik ga een beetje kris kras en door Benningbroek stop ik even bij de mooie boerderij waar ik als kind heb gelogeerd bij Ome Arie en Tante Truus maar dat is al zo’n 70 jaar geleden, zou ik toch ouder worden bedenk ik nu, 70 jaar waar blijft de tijd. Ik maak het laatste stukje af via Agriport A7 naar Middenmeer waar de 52 km net rond is.

Geen opmerkingen: