22 december 2016

Standaard rondje







Ja toch nog weer even een klein rondje gemaakt, gisteren ging ik er vanuit dat er vandaag voor mij te veel regen zou vallen en omdat ik nog steeds een mooi weer fietser ben, zou ik niet fietsen.  Hoe anders is het weer geworden, ik hoorde weerman Jan Visser vanmorgen zeggen dat in Purmerend het eerste waterige zonnetje al te zien was dus dat was voor mij min of meer ”groenlicht” om te gaan. In het begin had ik nog mijn twijfels en dat heeft heel lang geduurd want toen ik weer bijna thuis was kwam de zon er echt bij. Ik heb mijn vaste rondje maar weer gereden en zag langs de dijk dat de “vluchthaven Wijdenes” met parkeerplaatsen  al bijna klaar was. Door Enkhuizen gaat meestal vrij vlot en vooral omdat er heel weinig verkeer was kon ik overal doorrijden. Ik ben nog wel even gestopt bij het Wilhelminaplantsoen om een paar leuke foto’s te maken van een paar emoes en wat hertjes waarbij het gewei van de enige “man” wel erg opviel. Aangekomen op de “thuisbasis” kwam de zon er echt door en was het in één woord prachtig weer maar ik heb er wel 91 km op moeten wachten.

Geen opmerkingen: