14 december 2016

Witte zwanen zwarte zwaan .........









Het is een klein wereldje als ik vanmorgen  zo rond een uur of 7 de eerste blikken naar buiten werp, dat wordt geen fietsen vandaag was mijn eerste gedachte. Gelukkig is het goed afgelopen al was het maar kort, gisteren de hele dag niet echt in beweging en nog zo’n dag, nee, dat zou te gek worden. Gisteravond de accu volledig opgeladen dus er moet licht genoeg zijn om een ritje te maken ondanks de mist. En als ik dan zoveel mogelijk de fietspaden opzoek en wegen waarvan ik weet dat er weinig auto’s rijden dan moet het veilig lukken. Nog maar net van start even stoppen om te zien of er voldoende licht is, dat zit wel goed dus veilig verder langs het fietspad van de Flevoweg waar een paar zwanen mijn pad kruisen en met een beetje afremmen beide partijen tevreden stellen. Bij Medemblik is de molen wel te zien maar de mist is toch wel flink aanwezig. Dan via Wervershoof en Zwaagdijk, waar ik uiteraard weer even bij familie langs ben geweest en de nodige koffie weer naar binnen heb gewerkt, ga ik via het Egboetswater weer richting Middenmeer. Via wat omwegen fiets ik naar Twisk, waar een paar jagers nog een haas of fazant willen verschalken voor het kerstmaal, om dan door het natuurgebiedje weer uit te komen achter de grasdrogerij van Wil Hartog. Hier zie ik een zwaan met een  “afwijkend” verenpak, zwart dus heel anders als de eerdere ontmoeting van vanmorgen. Als ik de “handel” weer binnen zet en de kilometerstand naar 000,0 zet zie ik dat het totaal, met de 44 km van vandaag,  op 99.037 km is gekomen, nog maar een kleine 1.000 km en de “ton” is vol.

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Dag Pe. Hier in de Beemster heb ik ook al een jager gezien. Hij haalde nog even een eend uit de lucht. Nu mag daar niet meer op gejaagd worden i.v.m de vogelgriep. Groeten Kees.