19 december 2016

Vroeg voorjaar ?







Nog maar enkele dagen en het is Kerst en aan de buitentemperatuur en de zon zou je eerder denken aan een vroeg voorjaar, het is weer een prachtige dag. Ja en wat ga je dan doen zo’n nieuwe “werkweek” eerst even de wasmachine vullen met datgene wat een wasbeurt kan gebruiken en daarna omkleden en gaan met die “banaan”. Laat ik maar een keer op en neer naar Zuidoostbeemster karren dat is net zo’n “benen-strekkertje” en als ik niet te veel om ga rijden zal het altijd een 80 km worden, het werd ietsje meer. Als ik na Scharwoude het fietspad neem zie ik enorm veel ganzen dus al fietsende de camera gepakt en in de aanslag maar toen ik stopte waren ze gelijk in beweging en weg, allemaal de lucht in. Als in de “Zuidoost” aankom is Tiny druk in de tuin, ja, ze heeft nou eenmaal z.g. groen vingers en dat vraagt wat van een mens, ook als het nat en koud is, een lieve en stoere vrouw. Ik doe een bak koffie en kondig aan dat ik niet blijf voor de lunch d.w.z. dat ik weer vrij snel richting Middenmeer ga. Ik neem nu de route via Middenbeemster en bedenk dat het nog maar een paar weken duurt en dan is er weer een nieuw familieadres in de Beemster, Ruben en Cristel zijn per 1 jan. a.s. de nieuwe eigenaars van een huis vlak naast de kerk aan de Rijperweg in Middenbeemster. Via De Rijp en Graft gaat alles in sneltreinvaart richting Grootschermer waar flink onderhoud wordt gepleegd aan de sloot langs de weg. Ik zie er een blauwe reiger staan met een paling in zijn “snavel” of is dat ook gewoon “bek”. Maar voor ik het fototoestel in de aanslag had vloog hij al zo ver dat het geen zin meer had om een foto te maken. Later zag ik hoewel op grote afstand een zilverreiger en een blauwereiger, nadat de zilverreiger een aantal keren was opgevlogen lukte het nog net om ze in één beeld te vangen. De teller werkt nog steeds onberispelijk, na 87,38 km is er maar 50 meter verschil met de GPS die 87,33 km aangeeft, het was weer heerlijk, even weg langs de weg.

Geen opmerkingen: