25 april 2018

Benen strekken, meer niet



Ik denk dat het minder wordt met me, ik had vandaag geen zin om met de fiets weg te gaan en dat is bijna onvoorstelbaar. De ware reden om thuis te blijven is eigenlijk het weer, een beetje miezerig, lage temperatuur wat meer wind als me lief is, gewoon een druilerige dag. Maar ja toen het eenmaal 12 uur was geweest begon het toch wel een beetje te kriebelen. Ik was vanmorgen bezig geweest met het updaten van de TomTom en daar ben je ook zomaar mee klaar dus toch maar een klein ritje.




Ik werd vanmorgen gebeld door mijn overbuurman, Jef Kerckhoffs, "Pe, als je nog wat mooie foto's wil maken van een grote baan tulpen, dan moet je naar de Cultuurweg rijden daar staat een heel stuk in bloei van Marc", Marc is de zoon van Jef die het hele jaar bezig is met tulpen en dan vooral het trekken van de tulpen die rond de Kerst en de feestdagen in bloei staan in de kas om geoogst te worden en via de bloemenveiling hun bestemming krijgen. Dus op naar de Cultuurweg op amper 1 km van huis en daar staat inderdaad een heel groot perceel met allerhande soorten en dus kleuren, net als ik een paar foto's zal maken komt er een enorme trekker langs zoeven met een 6 schaar ploeg er achter. Langzaam fietsen en meteen een stukje filmen wat ik straks hierbij zal proberen te plaatsen.

Vanaf dit punt even mijn rondje maken via het natuurgebied achter Twisk waar een paar dames vogels spotten net zo fanatiek als vliegtuigspotters bij Schiphol. Dan richting Egboetswater waar de Amerikaanse windmolen er nog altijd statig bij staat.


Op het einde zie ik een vreemd tafereel, is dit een soort bruiloft tussen de bloemen ik weet het niet, de gasten zitten aan een lange tafel en er wordt gegeten, heel vreemd, ik weet het niet.
Dan in Wervershoof nog even naar broer Ben en tot slot weer op huis af waarbij ik bij het passeren van het zwanennest, waar enkele eieren stuk zijn, zie, dat de zwaan toch weer zit te broeden, wie weet wordt het nog wat. Het werd zodoende slechts 45 km, volgende keer beter hoop ik.
Als aanvulling een klein stukje film van de bloeiende tulpen langs de Cultuurweg, de link aanklikken en 'levende" beelden van wat bloeit https://youtu.be/owEqENZa5Qs

Geen opmerkingen: