18 april 2018

Een ware bloementocht




Vol goeie moed vanmorgen het laatste gootje plaatsen aan de blokhut en dan verven, hier en daar had ik al wat geverfd achter de regenpijp waar ik straks niet meer bij kan en met nog een bijna vol blik begon ik enthousiast te smeren. Het was net alsof ik het op een spons smeerde het blik was zo leeg, even bij de doe het zelf een nieuwe halen was niet zo eenvoudig, dit type was niet op voorraad, dus bestellen en zo was ik “noodgedwongen” werkeloos en besloot toen om maar een rondje te maken met de Quest. Ik ga deze keer om de “Noord” over Breezand en Den Helder en zo weer langs de kust naar beneden om bij Schoorl weer op huis af te stomen.
Voorbij Slootdorp is men druk bezig op het land, grond bewerken en zaaien in één gang en het gaat nog snel ook.








Dan zie ik later langs de Stoomweg richting Breezand enorme velden met bloeiende narcissen en hyacinten, tulpen zijn er sporadisch bloeiend te vinden daar is het net iets te vroeg voor.
Bij Den Helder draai ik via de Zeepromenade langs het Marsdiep waar de boot richting Texel net het ruime sop kiest.

En net voor Callantsoog zie ik een bloeiend baantje tulpen op afstand en bij Hargen even op en neer naar de “Strandjutter” die er nog steeds met de kop in de wind staat. Alles met elkaar een bloemenrit, bij Schoorldam gaat mijn mobiel en krijg ik een melding dat er weer verf is gearriveerd bij “Klus Wijs” dus als ik thuis kom na 104 km kan ik zo weer aan de bak.

Geen opmerkingen: