12 april 2018

Kleintje toe



Nog even snel een klein rondje, omdat het qua temperatuur vanmorgen wat tegen viel besloot ik in eerste instantie om vandaag thuis te blijven. Maar na de middag kon ik geen weerstand bieden aan de grote verleiding heel even in de fiets om bij broer Ben langs te gaan in Wervershoof.

Ik zag langs de Flevoweg naast de kassen op de hoek met de Tussenweg dat de zwanen al zijn begonnen met de eerste nestverschijnselen er werd driftig materiaal bij elkaar gepikt en rondom geplaatst dus ….. de tijd zal het leren. In Medemblik zijn ze al een poos bezig om kasteel Radboud wat op te knappen en de leidekkers hebben het laatste stuk onderhanden en dan is het klaar. Ben is thuis en we kletsen een poosje en ik moet zeggen ik ben al maanden niet zo opgewekt bij hem vandaan gegaan, ’t heeft me echt goed gedaan.
Van Wervershoof nog even over Zwaag om bij Leo en Riet m’n neus te laten zien en door alle wegomleggingen en nieuwe paden kom ik langs het kunstwerk op een stok(je) wat of een zeiljacht in deze omgeving moet is mij een vraag maar het zal een betekenis hebben. De familie de Jong is niet thuis en aan de overkant is het ’t zelfde bij de familie Dekker.



Rechtuit rijden naar het Keern de brug over bij de A7 en rechtsaf richting Wognum, op het weiland lopen heel wat schapen allemaal in de tint van het Hollandse zwartbonte vee en in dit geval dus zwartbonte schapen. Met als afsluiter in Abbekerk een prachtig bloeiende “Tulpenboom” en dat alles op een rondje van 54 km. Ik ga zo meteen proberen de schakelaar van de claxon te vervangen die ik al een poos in huis heb, maar toen ik laatst zou beginnen werkte hij weer voor 100% dus afwachten maar nu lijkt het toch de hoogste tijd.

Geen opmerkingen: