26 april 2018

Ontspannen toertje



De eerste ervaring met de buitentemperatuur gaf de doorslag, nog niet schilderen aan de blokhut maar een rondje warmtrappen leek me beter. Als ik terug kom zie ik wel weer, nu is het me net even te fris.
En zo heb ik vanmorgen een gewoon vrij ritje gemaakt, via de Obdammerdijk richting “De Waard” maar ik moest een stukje omrijden er wordt aan de dijk gewerkt dus dan wordt de route ook aangepast. Via wat omwegen kom ik uit bij “De Gouden Karper” in Ursem uit en met wat keren en draaien kom ik op de

Noordschermerdijk langs de drie molens en ga richting Alkmaar. Tijdens een sanitaire stop keek ik uit op een baan tulpen met heel in de verte de eerste beelden van Alkmaar.

Voor Alkmaar ben ik linksaf gegaan bij de half vervallenboerderij richting Stompetoren en kwam achter een groep wielrenners te rijden. Ze zeggen wel eens met twee vingers in de neus zijn ze te volgen, in dit geval stelde het weinig voor ondanks de 35 tot 40 km die ze reden, dit was te doen ik bleef op gepaste afstand achter ze rijden en verwonderde mij er eigenlijk niet over dat ze de hele weg nodig hadden, wielrenners verpesten het vaak als het op verkeersregels aankomt en dat werd hier duidelijk gedemonstreerd door deze groep lid van “Toerclub Volendam”, tenminste dat stond op de shirts.



Via Berkhout en Bobeldijk binnendoor naar Wognum waar ik op een bepaald moment wel zo’n 25 zwanen telde allemaal wat ver uit elkaar maar hier en daar een foto maken lukte toch. De zon is er ondertussen al flink bij gekomen als ik de rit afsluit na 88 km.

Geen opmerkingen: