01 mei 2018

"Zij geloofden in mij"



Lang heb ik gedacht “Het wordt niks meer vandaag” maar nooit de moed verliezen weet ik al zolang dan valt het altijd weer een keer mee en zo was het vandaag dus ook. Gisteren een soort van, “een vervroegde herfstdag” en vandaag begon het idem dito. De buienradar beloofde dat het rond de middag beter zou zijn, oftewel gewoon droog en dat klopte exact. En zo is het gekomen dat ik rond half 1 zo ver voorbereid was dat ik met de fiets van huis kon, gewoon even een klein ritje was de bedoeling en dat is helemaal waar geworden. Het leek me wel wat om richting Breezand te gaan om te zien hoe de bloemen mozaïeken erbij zouden staan, ik heb niet goed opgelet of ik ben er klakkeloos voorbij gereden, ik weet het niet, maar ik zag niet de toppers wel heel wat “toegift” zal ik het maar noemen.

Eerst richting Schagen en dan langs het Noord-Hollandskanaal naar Breezand waar ik diverse afslagen heb genomen en zodoende weinig heb gezien van waar ik voor was gekomen.
Alleen André Hazes sr. en jr. “geloofden in mij” een mooi stukje werk en creativiteit.


En verder bollenvelden met narcissen, hyacinten, veel tulpen en blauwe druifjes niet te kort. Vooral die laatsten, boden een scherpe blauwe kleur en dat in enorme oppervlakten. Ik zou iedereen die dit nooit eerder zag aan kunnen raden om een ritje door de “Noordkop” te maken en te genieten van de bloemendagen in Breezand en omgeving, het is in één woord één grote bloemenzee of je nu links of rechtsom gaat overal bloeit wat. Het was maar kort deze keer, 58 km, maar zeker de moeite waard.

Geen opmerkingen: