29 mei 2018

Van alles en nog wat onderweg



We leven in een wonderlijke wereld zo zal blijken aan het eind van dit verhaaltje. Ik heb vandaag eerst de auto gewassen, zondagavond toen ik thuis kwam kon ik net nog voldoende zien om hem in de garage te zetten, het was één laag vliegen die hun einde hadden gevonden op de voorkant van de auto. Toen dat weer een beetje helder was besloot ik om even naar de “Zuidoost” te rijden en daar het gras te maaien. Afgelopen weekend het gras flink water gegeven, de pomp op de slootkant de aanzuigslang in het water en meters slang uitrollen en op het eind de sproeikop en dat heeft geholpen, het gras groeit enorm. Een boer zei altijd warm weer en veel water is “gras en eieren weer” dan is de oogst goed. Maar goed ik heb daar even een paar rondjes gelopen en voorlopig is het weer kort.
Langs de Oostdijk loopt een aantal vreemde koeien, wit, dat staat toch niet in een Hollandslandschap dat moet zwart bont zijn dacht ik altijd.
Als het maaien klaar is heeft Tiny koffie met koek en ik bekijk het resultaat van mijn werk nog maar eens, je zal zo’n tuin hebben, diverse zithoeken, in de zon, in de schaduw, uit de wind of in de wind, het is gewoon een “lusthof”.

Tegen half 12 vertrek ik weer en ga met een ommetje richting huis aan de westkant van het Noordhollandskanaal bijna langs De Woude, volgende keer maar weer even bij Wim langs dan richting Alkmaar en langs “De Gouden Karper” bij Ursem/Rustenburg.
Aan het eind van de “Langereis” , een weg hier in de regio, staat de boerderij van de familie Klaver, uit de groep “Klaverkoe” groot, super groot en voor een deel van die koeien zou een samenscholingsverbod moeten komen dacht ik, toen ik dit zag. Ze waren echt niet te tellen alles  stond op een hoop.
En dan het laatste opmerkelijke van vandaag, het bordje achterop een fiets met S l H  kende ik al vanaf de eerste jaren van de lagere school, slecht horend, maar het nieuwe bord kende ik niet S l Z ik vermoed, slecht ziend, mijn conclusie was heel simpel de “lamme helpt de blinde” in dit geval dus de dove helpt de blinde. Als alles weer binnen staat geeft de teller voor vandaag 104 km aan net zo’n ritje met zulk weer.

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Hi Pé,
Als je vanmorgen wel op de De Woude langs was geweest had je Piet Kunis nog kunnen ontmoeten.
Zou niet de eerste keer zijn dat twee ligfietsers tegelijk koffie komen drinken.
Groeten,
Wim