16 mei 2018

Hoe gaat het met Jan ?





Vanmorgen was ik, net als de meeste dagen, redelijk vroeg in de weer. Deze keer had ik me voorgenomen om de blokhut aan de achterkant ook maar te voorzien van een nieuw verfje en toen ik al aardig opschoot ging mijn mobiel, “Ik ben vanmorgen thuis dus als je een ritje wil maken” en dat was voor mij genoeg. Op naar de “Zuidoost” even een bakkie doen en dan weer retour Middenmeer om op de terugweg even bij Annie Geel langs te gaan en informeren hoe het met Jan gaat die een onfortuinlijke klapper heeft gemaakt met zijn ligfiets en nu in het ziekenhuis ligt in Hoorn, (om een kaartjes te sturen het adres van dit ziekenhuis is:  WFG Maelsonstraat 3 1624 NP Hoorn t.a.v. Jan Geel. Hij heeft volgens Annie wel wat praatjes maar als de pijnmedicatie weg zou zijn zal hij nog flink zijn gemak moeten houden, hoelang hij daar nog moet blijven is niet te zeggen, ze sturen je tegenwoordig binnen de kortste tijd weer naar huis, de tijd zal het leren.


Als ik weer onderweg ben naar huis vanaf de “Zuidoost” ga ik via Hobrede waar het bord in het dorp niet te missen is maar wat nog meer opvalt is de “bermmaaier” in dit geval de klepelmaaier die korte metten maakt met hoog opgroeiend gewas, later kwam ik in een ander gemeente nog zo’n geweldenaar tegen, opruimen die troep langs de weg veiligheid is veel belangrijker het is alleen jammer dat maar zo weinig overheden er ook zo over denken. Ruimden ze alleen bij oversteekplaatsen de bermen maar op dan zou je mij er verder niet over horen, zoals het de laatste jaren gaat is bedroevend.

In Opperdoes is goed te zien dat de “Opperdoezerronden” weer hard op weg zijn om de eerste vroege aardappelen te blijven die van de koude grond komen. Al met al weer een leuk ritje van 91 km, wel wat wind maar daar wordt je flink van zei mijn vader altijd.

Geen opmerkingen: