17 mei 2018

Er was brand en verder niemand thuis



En weer is er een fietsdag voorbij, als afsluiter van deze week maar een kort ritje. Het plan was heen en terug naar Wervershoof bij Ben langs en dan weer naar huis. De rit moest vandaag wel langs de Medemblikkersluisweg gaan omdat er vanmorgen in de krant stond dat er een oude aardappelopslagplaats was afgebrand bij een boerderij aan deze weg.


Bij mijn weten moet dat dan het vroegere bedrijf van de familie Bergmans zijn, een boerderij waar sinds de overname door het totale Agriport gebeuren niets meer aan gedaan is m.b.t. onderhoud. En bovendien is het de werkplek van mijn buurman geweest die in die periode samen met zijn broer Piet hier altijd de kost heeft verdiend. Als ik er langs ga zie ik dat de vervallen boerderij er nog staat maar  de loods ernaast is niet meer. Een paar foto’s maken en omkeren, op dat moment staat er ook een jongedame van RTV NH om wat informatie op te doen voor een beeldverslag.
Ik vervolg mijn weg naar Medemblik en Wervershoof. In de haven van Medemblik liggen heel wat schepen van de ”bruine vloot”, meestal met jongelui, één van deze grotere plezier vaartuigen vaart net uit richting IJsselmeer.
In Wervershoof staat Ben’s auto wel op het pad naast de woning maar nergens is hij te bekennen dus ga ik meteen weer door om via Zwaagdijk en uit eindelijk Obdam mijn ritje af te maken.

Als ik onder de brug in Middenmeer doorga knip ik nog even het kanaal in beide richtingen, het blijven leuke plaatjes, ook na 63 km nog. Het totaal wat ik met deze fiets heb afgelegd is nu precies 117.360 km en hij zoeft nog als nieuw, goed materiaal en heel weinig onderhoud, alle dagen genieten als je in een Quest fiets van Velomobiel.nl

Geen opmerkingen: