14 mei 2018

Het HEM rondje andersom



Het ging bijna vanzelf, gewoon trappen en na verloop van een aantal uren ben je weer thuis. Na een ruime week “vasten” m.b.t. de Quest ging het toch boven verwachting goed. Deze keer geen familiebezoekjes maar gewoon het HEM rondje in tegenovergestelde richting maken en dan is het genieten met zulk mooi weer.
Net voor ik de polder uit ging moest ik wel even stoppen voor een baan aardappelen die er al mooi bijstond, oude liefde bloeit weer op zou je kunnen zeggen.



Door Medemblik en dan op naar Enkhuizen waar net een driemaster uitvaart en waar de bootjes nu nog naar buiten kunnen omdat er nieuwe sluisdeuren worden geplaatst. Een enorme hijskraan staat gereed en een duiker komt net boven met zijn gele helm terug van de eerste inspectie onder water. Ik maak een paar foto’s en ga weer verder na eerst nog een foto te hebben gemaakt van de “Westfriese-omringdijk” die op een bord wordt geprojecteerd.
Bij het verlaten van Enkhuizen moet ik de weg oversteken die richting Lelystad gaat, de man op een grasmaaimachine wacht al een tijdje op groen maar als hij niet op het knopje drukt staan we hier morgen nog. Ik druk op de claxon en toen besloot hij toch maar de drukken, “Ik wacht aldoor op groen maar de lus in het wegdek is hier nog niet denk ik” hij kon weleens gelijk hebben, maar meteen zie ik groen en konden we oversteken.
Het gaat allemaal voorspoedig en na Hoorn ga ik via Scharwoude en Berkhout weer naar Middenmeer waar duidelijk is te zien dat het op de fietspaden met zoveel hoge bermbegroeing niet veilig meer is voor fietsers en vooral met de ligfiets. Na 91 km sta ik weer binnen de poort en kan ik aan een ander klusje beginnen.

Geen opmerkingen: