22 mei 2018

Ochtend ontspanning




De zomer heeft echt zijn intrede gedaan, de afgelopen dagen was het te merken, alles en iedereen was langs de weg of bij het water om wat afkoeling te zoeken en vandaag is hier in de kop van N.H. weer zo’n dag. Volop zon en weinig wind dus ideaal “Quest-weer”, ja wanneer is het dat eigenlijk niet. Deze keer maar richting Andijk om vast te stellen dat mijn jongste zus, Lia,  weer op de lagere school is om de kindertjes rekenen enz. bij te brengen dus niet thuis, de campinggidsen die ik voor ze had heb ik maar door de brievenbus geschoven, die vinden ze wel. Dan door naar Blokker waar de volgende zus niet thuis is, Ria is waarschijnlijk in functie als oppas-oma. Er rest me niets anders dan via Hoorn naar de dijk te gaan en dan het vaste rondje even af te raffelen, richting Enkhuizen en Medemblik.
In de Andijker-polder wordt een stuk uit de weg gefraisd om er nieuw asfalt in te storten dus even geduld hebben en dan er langs. Door Enkhuizen moet ik op een stukje langs het Zuiderzeemuseum zelfs uit de fiets en voorzichtig via het trottoir om verder te gaan alles stond dicht door een kraanwagen die de poten had uitgedraaid om zijn last te lossen.

Op het IJsselmeer is het druk met allerlei zeilschepen en scheepjes, de één heeft nog meer zeil als de ander.
Bij Medemblik is een aanpassing gemaakt voor fietsers, i.p.v. de weg over te steken is het nu ook mogelijk om op een fietspad te blijven dat nieuw is aangelegd en langs de buitendijkse jachthaven loopt.

Als ik binnen ben vallen mij in totaal 4 bloemen op tegen de muur, grote bloemen maar geen gewas dat komt later nog wel denk ik, hoop ik, zelfs na 98 km heb ik daar nog hoop op.

Geen opmerkingen: