28 maart 2019

De bloeiende "Noordkop"







De rit van deze zonloze dag is heel kort te omschrijven, het is een "bloemenrit" geworden door de “noordkop”, richting Breezand en ruime omgeving. Als ik toch in die hoek zit ga ik even bij Marjon langs voor een bakkie, helaas er is niemand aanwezig.



De eerstvolgende kilometers rij ik langs diverse percelen hyacinten en narcissen en maak een heel stel foto’s.





De bloei begint net, een enkel perceel is al volop in kleur dus ik ben eigenlijk nog net iets te vroeg. Vanaf Breezand neem ik de weg langs het “Noord-Hollands kanaal” en kom dan via ’t Zand en nog wat “Vlotbrug” dorpjes in Alkmaar.


Eén van die bewuste vlotbruggen is in onderhoud en daar wordt de oversteek voor fietsers en wandelaars verzorgd met een klein pontje. In Alkmaar even bij de vloerenleggers kijken die er wat mooi's van maken en na een paar bakken koffie op Middenmeer af waar ik 95 km op de dagteller zag staan.


Geen opmerkingen: