05 maart 2019

Een nieuwe ramp is aanstaande.



Vandaag is het eigenlijk een gewone maar toch een hele rare dag, ik zal uitleggen hoe dat is ontstaan. Ik fiets graag en bij voorbaat niet over het zelfde pad heen en terug, dat het fietspad langs de dijk Enkhuizen – Lelystad er zo lang uit ligt vind ik al een kleine ramp. Twee en een half jaar kan en kon ik geen rondje IJsselmeer maken (wel een onderbreking vorig jaar in juli en augustus)  om even naar mijn dochter en kleinkinderen te fietsen in Oudemirdum maar dit jaar per 1 juli schijnt dat weer opgelost te zijn. Nou kreeg ik gistermiddag een berichtje van Tonnie Tuinte dat hij zich had opgegeven voor de Texeltoer op Goede Vrijdag en tevens de vraag of de Afsluitdijk dicht zou gaan per 1 april. Ik had gereageerd dat er niets aan de hand was, alleen het eerste stukje vanaf Friesland naar de Lorentzsluizen was een omleiding dus niets aan de hand tot vanmorgen. Ik hoorde een bericht binnenkomen om kwart voor 7 van mijn dochter, die was weer ingeseind door een vriendin met een bericht uit de Leeuwarder courant, “Weet je vader dit wel, de Afsluitdijk 3 jaar lang dicht voor fietsers”. Per 1 april is de enige hoop dat het berust op een erg vroege 1 april grap maar ook op de site van Rijkswaterstaat wordt er melding van gemaakt en ik hoor het nu net via het nieuws op de radio dus het is echt. Ik heb de frustratie vanmorgen van me af proberen te fietsen maar het heeft niet echt geholpen, weer een bewijs dat een fietser echt wordt ingedeeld in de categorie 2e rangs verkeersdeelnemers.  Het is bedroevend hoe men met fietsers omgaat bij Rijkswaterstaat en dan nu al zeggen ze krijgen er straks een mooi fietspad voor terug.
Hier werd ik vorige week bijna aangereden
door een bestelbus die mij hier passeerde





De Vrouwenweg de geboortegrond
van Piet Kunis


Als we lang genoeg wachten komt het goed.

Als het riet is gemaaid is het toch anders langs de dijk
Het ritje van vandaag was ondanks alles wel mooi want de zon scheen en het was droog en na 86 km was het weer over en uit.

5 opmerkingen:

Wilco Pompert zei

Helemaal mee eens, ongelofelijk dat dit zo maar gedaan wordt. Een fietsbus gaat niet echt helpen.

De Bobslee zei

Tja, en de overheden maar volhouden dat ze fietsgebruik willen bevorderen.....Dan is dit zeker de aangewezen methode?
Nee, zolang de auto als melkkoe kan dienen zullen ze die voorrang blijven geven, en zal de fietser als 2de rangs behandeld worden, triest maar waar.

Piet Kunis zei

Hoi Pé, leuk een foto van de Vrouwenweg. Met de Velomobiel valt het wel mee, maar als 2 auto's elkaar daar tegen komen, is het pittig smal

Joop zei

Pe, ik voel met jullie West-Noorderlingen mee. Heel erg dat zo'n belangrijke fietsverbinding eventjes voor 3 jaar wordt geschrapt. Onbegrijpelijk. Waarom kan het autoverkeer dan wel over de dijk ?
We weten hier hoe het voelt om afgesloten te zijn van de rest van Nederland. En dat door overheden die blijkbaar alleen in euros kunnen denken. Brrr.

rob, nieuwegein zei

Dat is balen, ik rij het rondje maar 1 keer per jaar. Pé, dat wordt om de zuid zoals jij dat altijd noemt. Is wel een stuk verder. Ga ik dit jaar maar richting Zeeland. Rondje zeelandbrug en oosterscheldekering.