07 maart 2019

Google begint vorm te krijgen



Het is nog wel heel erg wennen hoor, leven met het idee dat ik per 1 april niet meer over de Afsluitdijk kan en dat het in juli pas weer mogelijk is om via Enkhuizen en Lelystad naar de familie in Friesland kan fietsen. Vanmorgen regende het enorm hard en ging ik er al vanuit dat het een dag “huisarrest” zou worden maar toen het droog werd klaarde alles op en kwam het zonnetje er af en toe ook nog bij, wel een stevige wind maar dat zie ik onderweg wel. Een klein rondje moet kunnen dus via de Tussenweg, waar Google steeds zichtbaarder wordt, naar Medemblik. In de bocht achter de dijk staan de schapen gezamenlijk uit de wind na de regen van eerder op de dag. In Wervershoof even wat familie opzoeken en later hetzelfde op Zwaagdijk en dan overwegen of ik nog even verder ga of meteen weer op huis af. Als ik nu over Zwaagdijk rechtdoor blijf gaan heb ik de wind op kop dus geen probleem, een paar keer kom ik later op stukken waar de wind op de zijkant zit, oppassen geblazen, maar het is allemaal goed gegaan. Ik passeer op Zwaagdijk de boerderij bij  “ ’t Weeltje” “Oliver parachutes”, waar vroeger heel wat droppings zijn georganiseerd in de tweede wereldoorlog als aandenken hebben ze in de schoorsteen een aandenken laten metselen aan deze heftige periode. Het laatste traject gaat over de Alkmaarseweg in de polder waar de snelheid van 45 km p/u op de parallelweg geen probleem geeft en meteen een foto maken gaat ook vrij simpel en zo kwam ik weer thuis na precies 60 km in de storm zonder regen.
De man zat in zijn voertuig te appen  en stond stil

Schapen uit de wind

De schoorsteen met herinneringen

Oliver parachutes

Bijna weer in Middenmeer






Geen opmerkingen: