18 december 2019

Even stagnatie



Prachtig weer en alle zin om weer een keer op en neer naar Oostzaan te gaan maar het liep ietsje anders. Tijdens het onderhoud gisteren in Dronten en daarna het testritje thuis, kwam ik er achter dat hij zomaar scheef remde, vreemd. Even overlegd met de deskundigen die hier ook niet direct een passend antwoord op hadden, het kon nooit ernstig zijn. Toen ik vanmorgen zo rond 10 uur de straat uitreed en moest afremmen voor de eerste afslag werd ik er weer aan herinnerd, scheef remmen. Meteen nog een paar keer linksom en ik was weer thuis, direct aanpakken.
Inderdaad zo werkt geen enkele rem
Bij het remmen trok hij naar rechts dus links doet zijn werk niet, de fiets een beetje op zijn kant in het gras achter het huis en meteen was het duidelijk de kabel hing los in de wielkap. Dus een poosje klussen om alles weer op de juiste plaats te zetten, naderhand zag ik dat Theo advies had gegeven hoe dit sneller was op te lossen zonder het wiel enz. te demonteren maar toen was ik al klaar en een klein uurtje verder.
Om bij deze oogst te komen komt er ook wat klei op het fietspad

Echte bagger
Hij remt weer zoals ik had ervaren voor de laatste correctie in Dronten m.b.t. de schokbreker veren. Helaas was de zin er toen af om nog naar Oostzaan te gaan want dat is dan altijd op zijn minst 110 km, dus dan maar een rondje in de buurt en dat bleef steken op 57 km. De achterband ook meteen maar wat op spanning gebracht, het advies op de band is 2 tot 4 bar. en hij had net 2 bar.
Gehoornde schapen op de dijk bij Medemblik

Een nieuwe rijtje palen langs de Langereis

Het wordt na elk ritje meer de fiets "de me al gegoten zit"
Dat was te merken toen ik eindelijk na eerst nog een bak koffie te hebben gedaan op pad ging. Elke keer wordt het weer een beetje meer de fiets “die me als gegoten zit”.



Geen opmerkingen: