14 december 2019

Help, het fietspad langs de Afsluitdijk

Als dit op een autoweg zou worden geplaatst, met zo'n hoge berm,
dan zou je de hele wereld over jet heen krijgen. 


Vandaag is er door mij niet gefietst, in de weekenden heeft de fiets rust en ik ook en blijft de Quest op zijn plaats. Wat mij vrijdagmorgen nog wel is opgevallen was een bericht over de Afsluitdijk. Hierin werd met een leuk filmpje aangegeven dat er al flinke vorderingen worden gemaakt en dat  moet elke  fietser die de Afsluitdijk met plezier over fiets toch goed doen. Helaas moet ik, en velen met mij, vaststellen dat er bij RWS geen fietsers zitten en al helemaal geen mensen met verkeersveiligheid inzicht, hoe bestaat het dat men een nieuw fietspad op deze manier aan gaat leggen en er nu nog trots op is ook. Misschien kan het overgrote deel wat nog moet worden gerealiseerd veiliger gemaakt worden. Wie maakt er een “berm” die behoorlijk hoog is en in de toekomst onherroepelijk zal leiden tot ernstige ongelukken, één moment de aandacht niet bij het fietsen om over het water te kijken en je ligt languit op de betonblokken langs de kant. Daarnaast zijn er ook reacties van medefietsers die wijzen op de Waddenzee kant waar rommel vanaf het water nu als eerste op het fietspad komt te liggen, denk maar aan plasticflessen, kleinere containers en piepschuim wat nu soms over de dijk waait en langs het bestaande fietspad ligt. Hopelijk komt het nog goed maar er zijn instanties die geen “meedenkers” dulden, wie kan hier nog wat in sturen zodat we straks veilig kunnen oversteken.

Geen opmerkingen: