17 december 2019

Na Dronten weer een testrit gemaakt



Het was weer een min of meer drukke dag, eerst op en neer naar Dronten om een verandering aan te brengen aan de Quest. Deze keer met de auto, de kar met passend frame er achter waar de Quest, met per wiel 2 toeclip riempjes, stevig is verankerd. Mijn filmapparaatje “zwieberde” de nogal en daarvoor meende ik 2 oorzaken voor te hebben gevonden, de vering is t.o.v. de vorige erg stug, beter gezegd hij veerde helemaal niet op de voorste schokbrekers die zouden lichter moeten en omdat carbon meer beweegt als polyester zou mogelijk een versteviging onder het spiegeltje de trilling ook kunnen beïnvloeden, dus vandaar op naar Dronten. Theo begon meteen met het verwisselen van de veren in de schokbrekers, een grote rode stugge veer eruit en een rode en blauwe er voor in de plaats, een klusje wat bij de vakman zo is gepiept. Toen nog een stukje passend maken wat onder het spiegeltje is geplaatst en met een paar reserve banden erbij kon ik weer huiswaarts.
Ze waren niet thuis
Dan thuis gekomen even wat eten en nog een klein proefritje maken, laat ik maar op en neer naar Obdam gaan, de ervaring is dat het filmen beter is geworden maar nog niet zoals ik dat wil, dus nog wat extra versteviging bij het beugeltje van het  spiegeltje aanbrengen en de trillingen van deze schokbreker-veren zijn nu prima zoals het ook bij de “oude” was.
Abbekerk

Hier schepte ik prut door de voetengaten
Ook de instelling van het tellertje was naar mijn gevoel niet helemaal in orde, zomaar constant 40 km p/u rijden is niet wat ik kan. Het bleek dat het computertje was ingesteld op F-lite banden op 153 en met mijn Schwalbe Kojak moet dat 149 zijn. Hierna bleek de GPS en de teller weer gelijke afstanden noteren ook al was het vandaag maar 49 km. En ik voel dat de kracht in de benen weer terug is gekomen, het ging weer bijna als vanouds.


Geen opmerkingen: