07 juli 2020

Een ruimer rondje dan "gepland"

112 km


Dat was het dan, het laatste ritje van deze week, alleen omdat de berichten voor de komende dagen gewoon slecht zijn. Maar vandaag heb ik er nog van genoten, hoewel het rondje groter werd dan in eerste instantie was bedacht. Even grasmaaien in de “Zuidoost” en dan weer terug naar Middenmeer. Het eerste gedeelte liep inderdaad zo, grasmaaien en net voor ik klaar was kwam Tiny weer thuis.
Echt de moeite waard

Het gras is gemaaid maar de rest is veel mooier

De Twisker molen

Schapen die schrikken van een trekker

Dan koffiedrinken en bijkletsen waarna we een broodje hebben gesmeerd. En laat ze nou een heerlijke zoute haring hebben meegenomen met uitjes en zuur, helemaal compleet en dat als je zelf kan grillen van vis dan is dat toch wel een duidelijke vorm van echte liefde, hij smaakte dan ook extra fijn. Net toen ik weer start klaar was belde Patricia en onder het kletsen door bemerkte ik wel dat er een kleinigheidje op haar pad was gekomen wat net vandaag niet paste. Ik hoopte dat ik dit op kon lossen, een e.bike met een lekke band, dus even door naar Oostzaan en de band plakken wat naar ik hoop goed is gekomen als ze de fiets vanavond gebruiken wil. Ik hoor het t.z.t. nog wel. Dan weer op Middenmeer af, zo’n 55 km via de vaste route, ik heb al diverse andere wegen geprobeerd maar het grootste verschil is 500 meter als ik een andere kant neem en de wind blijft nog stevig uit het westen blazen.
Het is goed zo.
Als ik thuis ben ga ik meteen bij mij thuis het gras ook nog maaien voor de regen van de komende dagen dus alles is weer in orde van Noord naar Zuid en dat alles na 112 km.

Geen opmerkingen: