22 juli 2020

Noordelijke rit.



Wat is het toch genieten met zo’n fiets, geruisloos en dan rondkijken naar alles wat er leeft, groeit en bloeit onderweg. Laat ik vandaag maar weer een rondje maken over de “Noordkop” vanaf Middenmeer is er dan weinig meer mogelijk dan over Den Helder gaan en proberen de toeristen wat mis te lopen.






Het eerste was een bloeiend perceel aardappelen heel simpel maar toch indrukwekkend vooral als het een bijna onafzienbaar perceel is om vervolgens bij Kolhorn een plaatje te schieten over het water met bootjes net voor de brug.




Weer later net voor Callantsoog een perceel bloeiende ik denk,  freesia’s , een lust voor het oog. Na Callantsoog door de duinen naar Den Helder waarbij er merkbaar meer fietsers rijden als buiten het vakantieseizoen.


De eerste blik op zee geeft aan dat het zicht enorm goed is de zeilboot lijkt vlakbij te varen maar op de achtergrond is duidelijk “Noorderhaaks” te zien alsof het een eiland in de nabijheid is i.p.v. een grote zandbank. Richting Den Helder zie ik dat beide veerboten onderweg zijn en ik stop even om ze samen in beeld te krijgen. Verder door Den Helder naar de Balgweg  die me alweer bijna op de “Korte Afsluitdijk” brengt om vandaar de polder in te gaan en thuis de dagteller na 72 km weer op 0 kan zetten.

Geen opmerkingen: