06 juli 2020

Moet ik mijn principes laten varen ?

56 km


Het Wad in storm uitvoering

Het Wad in storm uitvoering

En toch weer rustig

Akkerrand versiering

Akkerrand versiering

Wintertarwe komt al op kleur

Agrico is present net als in mijn tijd
Het klinkt misschien een beetje alsof ik van mijn “geloof’ ben gevallen maar ik begin al dichterbij het laten vallen van mijn vaste principes te komen, alleen fietsen met mooi weer , want ik ben een mooi weer fietser. Als ik daar aan vast zou houden wordt de kans steeds groter dat ik niet meer van huis kan omdat het te veel regent deze zomer. Om het kort te houden, dit is geen zomer, alle dagen regen of buien met harde wind, nee er is niets aan. Voor morgen had ik in mijn hoofd om met de boot van Enkhuizen naar Stavoren te gaan en dan over Lelystad – Enkhuizen weer terug naar huis, helaas na overleg blijkt dat mijn dochter morgen niet thuis is op dat moment dat ik aan zou komen. Dan toch vanmorgen maar een klein rondje maken, het was droog toen ik wegging en ook toen ik weer thuis kwam, maar daar tussendoor heb ik menig buitje gehad, niet lang maar elke keer van die pestbuitjes niet erg genoeg om de kap erop te zetten maar gewoon vervelend.
Hoogwater in de haven van Den Oever

Discussie over het hoge water ? 

Hoogwater in de haven van Den Oever

Hoogwater in de haven van Den Oever

Hoogwater in de haven van Den Oever

Een kluut heeft heen last van hoog water met
zulke lange poten.
In Den Oever stond het water behoorlijk hoog en zal best over de kade kunnen komen als deze harde wind nog een tijdje aan zal houden, er werd al druk over geconverseerd op de haven kreeg ik de indruk. Verder over de buitenkant van Wieringen waar het hier en daar nogal heftig te keer ging. Als het dan na het zoveelste buitje weer droog is bedenk ik dat het rondje wel ietsje groter mag worden dus na Wieringen naar Ewijcksluis en dan Anna Paulowna om tot slot nog ietsje door te “stomen” naar Oudesluis en Wieringerwaard zodat het rondje uiteindelijk toch nog 56 km is geworden.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Volgende week schijnt het weer mooi weer te worden..