14 september 2020

Belofte maakt schuld



Hoe is het mogelijk zulk prachtig weer in september, het geeft niet hoor, dit hebben we weer. Eindelijk is het dan gelukt om zwager Tom te spreken en te vernemen wat hem ertoe heeft gebracht om de pers in te schakelen m.b.t. mijn fietsritjes. Hij moest lachen toen ik de vraag stelde, “Gewoon een afspraak nakomen, ik heb jou gezegd toen je 79 werd, als je met je 80e nog zo fietst dan geef ik dat door aan de krant en belofte maakt schuld”. Zo, dan kan ik gerust verder leven met de wetenschap dat ik in Noord-Holland nergens meer als onbekende ergens langs kan gaan.






Ik heb er heel veel onbekende vrienden en vriendinnen bijgekregen en wordt onderweg geregeld herkend door de gekko die op de fiets staat. Het zal langzaamaan wel weer normaal worden denk ik want dit nieuwtje gaat er vanzelf wel weer af. Ik heb mijn ritje vervolgd via wat mooie rustige wegen langs molen De Breek in Eterheim/Oosthuizen vlak bij het land van Dik Trom en dan via de dijk langs het Markermeer en later IJsselmeer via Hoorn Enkhuizen en Medemblik naar Middenmeer waar net 114 km op de dagteller kwam te staan. Het was wel warm maar lang niet helder over het water.

1 opmerking:

Gert Reilink zei

We genieten nog elke week mee van je verhalen.