01 september 2020

Middenmeer-Dronten-Middenmeer



Laatst zag ik tijdens het bijpompen van de banden dat er links voor een spaak was gebroken, niet erg de resten eruit halen en een nieuwe plaatsen, helaas niet de juiste maat dus bij gelegenheid even op en neer naar Dronten en dat was vandaag. Meteen nog wat ander spul meenemen en dan ben ik klaar voor de komende maanden. Op tijd vertrokken en met de wetenschap dat een buitje mogelijk is kon ik genieten van het prachtige zonnige weer van dit moment. Bij de school in Enkhuizen is het even rustig aan met zo veel jeugd en dan de dijk op richting Lelystad.

De lucht is op een enkele wolkenbank na prachtig blauw en de heenrit gaat als een raket.


Met koffietijd ben ik bij Velomobiel in Dronten en we zitten buiten in het zonnetje aan een bakkie, Eva zit onder de appelboom die vol zit met prachtige vruchten, een extra plaatje is hier dan ook wel aan besteed.

Paulus knutselt aan mijn fiets en Allert is bezig met de fiets van iemand uit Duitsland. Ik neem een paar reserve spaken mee zodat ik een volgende keer zelf dit euvel kan oplossen, ook een paar O-ringen voor het geval dat deze weer snel aan vervanging toe zijn hoewel het momenteel heel goed gaat. De klus is vlot geklaard en ik kan weer huiswaarts, Eva roept nog bij vertrek : “Nog van harte gefeliciteerd” en toen draaide ik de weg op om zo snel mogelijk in N.H. te komen de lucht is inderdaad wat anders als toen ik heen ging.


Om niet langs de school te gaan neem ik een andere weg bij Enkhuizen en kom bijna helemaal droog over, een paar spatten meer niet, maar  éénmaal thuis ging de “hemelsluis” volledig open. Alles met elkaar was het een mooi ritje van precies 170 km.

Geen opmerkingen: