15 oktober 2020

Kort, iets regen en lek.

 

64 km

Nog even een afzakkertje voor het weekend, zo noem ik het ritje van vandaag. Er is weinig nieuws onder de zon dus het kan een kort rondje worden zonder opvallende gebeurtenissen onderweg.

Het land klaarmaken ......


De tulpen aanvoeren ......

Het planten met een enorme machine .....

........ vol in beweging.


Het is tijd om de tulpen te planten wat vandaag de dag een klusje is van een paar uur terwijl in mijn jeugd er weken mee gemoeid waren. De fiets gaat geruisloos van de éne kilometer naar de andere hoewel hij op een bepaald moment wel iets naar rechts begon te trekken, zou ik lek zijn rechtsvoor, afremmen en voelen, inderdaad hij begint slap te worden. In de berm, de fiets op z’n kant en de band verwisselen voor de reserve die achter mijn stoel staat. De pomp is voorhanden en met amper 5 minuten was het gepiept. En dat was ook het moment dat een mevrouw, die daar woonde, aankwam lopen en aanbood om te helpen, zoiets maak je niet vaak mee, ik heb haar bedankt voor het aanbod maar ik was alweer reisvaardig. Dat was langs de Langereis en omdat ik geen speciaal doel had ben ik maar afgedwaald naar de Obdammerdijk waar Tom en Gerda thuis waren en de koffie snel was gezet. Net voor ik daar was kreeg ik de eerste spatten mee van wat even later toch nog een aardig buitje werd. Ik had mede daardoor besloten om niet te ver van huis te gaan, hoewel het toch nog weer uit de hand dreigde te lopen via een hele serie dorpjes o.a. Obdam, Spanbroek, Wadway, Wognum, Zwaagdijk, Wervershoof  en Onderdijk om zo via Medemblik weer in de polder te komen, op naar Middenmeer.

Net voor Medemblik

Mooi weer bij Onderdijk


Als dit maar niet definitief is

Op de hoek van de vroegere Oudelanderweg, nu Nieuwlanderweg, bij de hoek van de vuilstort staat een bord wat nogal definitief lijkt. De tijd zal het leren maar dat zou jammer zijn ik ga daar heel vaak langs. Na 64 km zat het erop voor vandaag.

Geen opmerkingen: