08 oktober 2020

Sleutelen omdat het regent

 

Regen en nog eens regen en wat kan je dan het best gaan doen, “onderhoud” aan de Quest. Ik heb een paar keer ervaren dat er bij regen af en toe een druppel water tevoorschijn komt boven de linker wielkast dus onderzoeken wat daar de oorzaak van is. Het nodige gereedschap voor het daglicht gehaald en op onderzoek, één en ander losgemaakt, geïnspecteerd en zonder genoegdoening weer in elkaar gezet, ik kan niets vinden. Wel alles extra stevig vastgezet en wie weet is het nu in orde, we zullen zien.




Toen ik zittend in de Quest de zaak had vast gezet en een blik wierp op m’n gereedschap bedacht ik dat er genoeg voorhanden is om een hele operatie uit te voeren en nu ligt er heel veel niet bij, vooral het grovere materiaal zoals slijptol, boortol, hamers ijzerzagen groot en klein enz. enz. Ik heb in elk geval deze regendag weer nuttig doorgebracht en hoop op droger weer. Maandag had ik me voorgenomen om naar Oudemirdum te gaan en onderlangs over Lelystad en Enkhuizen weer naar Middenmeer te rijden maar ik twijfel nadat ik de vooruitzichten heb bekeken, te nat voor een mooi weer fietser zoals ik ben.

Geen opmerkingen: