30 november 2020

"Demonstratie bij het busstation in Den Oever ?

Voorbeeld van  "uitzonderlijk" vervoer
over de Afsluitdijk, wel 2 dagen van te
voren bellen.


De bus voor wandelaars en fietsers
gaat op geregelde tijden.

 

Geen fietsweer maar toch even een kort verhaaltje, gister zag ik een berichtje op Facebook van Dirk de Vries, de man die al meer als 1000 keer rondje IJsselmeer heeft gefietst van 200 km op de racefiets. Dirk maakte melding van een “demonstratie” op Den Oever bij de standplaats van de bussen waar ook de z.g. “fietsbus” vertrek die fietsers en wandelaars over de Afsluitdijk brengt. Morgen, dus dinsdag om 10.30 uur, Hart van Nederland van SBS zal ook aanwezig zijn. Als het weer een klein beetje “menselijk” is ga ik er ook even kijken. Voor fietsers met gewone of racefietsen is het nog te doen gezien de mogelijkheid, die bus gaat op geregelde tijden. Als ik over wil met mijn Quest  moet ik 2 dagen van te voren bellen met “loket Afsluitdijk” en dan over Lelystad en Enkhuizen weer terug, ik kan ook afspreken om me weer op te halen bij het Waddencentrum als ik terug ga maar dat is weer erg lastig omdat je dan aan tijd bent gebonden. Zo’n ritje is dan wel, minimaal 175 tot 185 km gezien ik alle keren op wegafsluitingen en omleidingen kom en dan bedenk ik echt wel eens, niet te gek maken je bent geen 20 meer. Dus we zullen zien wat er voor morgen in het vat zit, woensdag lijkt het droog te zijn dus even geduld als het morgen niet zou lukken.

Geen opmerkingen: