02 november 2020

Gebruik je verstand toch ........

 


Soms bijna windstil 2,9 km p/u

maar 1 minuut later 27,7 km p/u
en ik zag hem ook op  windstoten van
35,6 en 47,7 km p/u staan

“Je moet je verstand gebruiken” , ja maar wie zegt dat ik dat heb. Een mooi begin van een verhaal zou je denken, een mens moet soms met zijn neus op de feiten worden gedrukt voor hij beseft dat de waarschuwingen niet voor niets zijn. Wind is nog daar aan toe maar storm en windstoten zijn niet te peilen in hun kracht, dus niet fietsen dacht ik vanmorgen. Maar ja, na de middag was droog en het zonnetje kwam er af en toe zelfs bij, dus toch maar omkleden en dan een heel klein “stukkie” fietsen was mijn plan.


Alles was in gereedheid gebracht dit en dat in de fiets en nog even de bidon vullen en toen ik weer naar buiten liep was ik getuige van een Quest die compleet een “koprol” maakte in het gras, de spiegeltje lagen er gelijk af en ik had meteen mijn lesje geleerd, thuis blijven. Gelukkig geen schade, de spiegeltjes kon ik weer op de armpjes drukken en de les was heel duidelijk. Op dat moment dacht ik echt “je moet je verstand gebruiken”. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. Wel mooi een gelegenheid om de O-ringen te vervangen wat weer nodig was om de stilte in de fiets te waarborgen.

Versleten

Oud en nieuw


Geen opmerkingen: