18 november 2020

Een zonnig ritje

 


Ik zou even naar mijn zoon in Alkmaar gaan met de Quest maar het is achteraf toch een klein beetje uit de hand gelopen. Ja dit krijg je met dit mooie weer dan is een kilometer meer of minder niet belangrijk.







Als ik net het klooster van Nw.Niedorp ben gepasseerd zie ik in de verte een ligfietser aankomen, het is een DF en als ik stop doet deze sportieveling dat ook en dan merk je dat de wereld echt klein is. Hij was ooit collega van zoon Gerard waar ik naar onderweg ben en blijkt ook nog heel wat wederzijdse kennissen te hebben o.a. de familie Vries ooit onze buren in Middenmeer in een inmiddels, ver verleden. Het is Gerard Heinsbroek zijn ouders heb ik wel eens ontmoet bij Dick en Jo Vries, buren die vaak bij ons kwamen, effen samen een borrel doen.









Later bij Gerard een bakkie doen en toen hij vroeg, “Waar ga je verder naar toe” had ik geen idee en eenmaal richting Stompetoren heb ik steeds de route aangepast en dan wordt het er meestal niet korter op. Van bollenplanten in de buurt van Schermerhorn naar surfende mensen bij Schellinkhout.





Het werd daardoor zomaar weer het HEM-rondje wat er aan vast geplakt werd, echt genieten met zulk prachtig weer. Later bij Andijk werd ik nog gevraagd even te stoppen, dan konden een paar paardjes wennen aan de Quest en dat ging wonderlijk goed en zo kwam ik weer thuis na ruim 115 km, een soort “zonnerace”.

Geen opmerkingen: