24 augustus 2022

Eén van de 9 verjaardagen in augustus.


 

Vandaag en morgen nog, en zou dan de die "Warme Hete Zomer” voorbij zijn, we zullen zien het is vandaag nog best te doen, geregeld wat bewolking maakt veel “goed”. Het was vandaag weer één van die standaard dagen in augustus, 9 verjaardagen te vieren en vandaag was het er één van, de 6e nog 3 te gaan. Omdat het weer zo prettig is ben ik even met de fiets gegaan, uiteraard zal menigeen wel zeggen , hoe anders. Het is niet ver, even naar de Bangert, een deel van West Friesland wat altijd bekent stond om de fruitteelt, en nog. Na deze visite was het te vroeg om zomaar naar huis te fietsen dus even een rondje eraan vast plakken.






Ik dwaal een beetje af en kom zo in De Rijp terecht daarna Graft en Noordeinde waar ik toevallig ontdek dat hier verschillende perenbomen de berm sieren en de peren zijn al bijna “plukrijp” volgens mij, maar ik ben geen kenner.

Bij Schermerhorn wordt hard aan de weg getimmerd maar ik kan veilig oversteken nadat ik één van de molens heb vastgelegd.


Later op de Berkmeerdijk zie ik dat er wordt gewerkt aan een molen die al een hele poos geen wieken meer heeft, zouden ze er nu werk van maken om dat te herstellen ? Ik betwijfel het dit lijkt meer op schilderwerk i.p.v. nieuwe wieken plaatsen. Het toertje van vandaag naar een verjaardag en ietsje om werd 97 km gezondheid, en morgen de volgende.

Geen opmerkingen: