04 augustus 2022

Zomers ritje via "Het Paard"

 


Is dit wel goed voor een mens, zoveel zon en hoge temperaturen, het is nu in Middenmeer 25,8 graden C.. Ik geniet er wel van maar er zijn genoeg mensen die dit verafschuwen, weer een dag drukkend weer was het maar weer over maar voor mij is dit prachtig. Ik had gisteren een glutenvrij brood gebakken voor Tiny en dat zal ik vanmorgen even naar de “Zuidoost” brengen dus meteen een doel om met de Quest op pad te gaan. De rit erheen kan de fiets bijna vanzelf vinden, elke keer het zelfde, daarbij dacht ik aan een vrachtrijder die bij mijn vader de groenten ophaalde om naar de veiling in de buurt te brengen, hij ging later samen werken met een ander bedrijf en de twee eigenaren reden op een keer achter elkaar naar de Centrale markt in Amsterdam. De oudste reed voor en gaf nergens richting aan, toen zijn mede firmant vroeg wat of er aan de hand was kreeg hij als antwoord, :”Ik kom hier al zo vaak dat moeten ze nou maar weten waar ik heen ga”. Ik houd me liever aan de normale regels dan moet het vast goed komen en vandaag ging het ook weer prima in alle windstreken.



Tiny kreeg vandaag een aantal dames van de gym op visite dus na één bakkie ben ik verder gegaan deze keer via Purmerend naar Ilpendam Broek in Waterland en zo richting Monnickendam en als einddoel even naar “Het Paard” van Marken waar het druk was en waar de Quest grondig werd geïnspecteerd door enkele Spanjaarden.




Terug via Monnickendam overal waar het mogelijk was langs de dijk om via “Kippen Dam” in Hoogwoud wat inkopen te doen om thuis af te sluiten na 140 km.

Geen opmerkingen: