18 augustus 2022

Zomaar een rondje

 

93 km

Na een regendag is het weer volop zonneschijn in ons kleine landje, tenminste zo ervaar ik deze dag. Gistermiddag kreeg ik een wens om iets op te halen en te bezorgen en dat was ideaal, ik had meteen een bestemming voor deze dag. Via Zwaag naar Zuidoostbeemster en dan terug weer iets van de route afwijken, ja dat kan best een leuk rondje worden.

Google aan de Tussenweg in 
de Wieringermeer langs de A7

Google aan de Tussenweg in 
de Wieringermeer langs de A7

Hopen dat het droog zal blijven.

En inderdaad zo is het gegaan, eerst had ik nog een beetje het gevoel dat het niet droog zou blijven maar het is alles meegevallen en zo ging ik eerst naar Leo en Riet in Zwaag en daarna naar Tiny in de “Zuidoost” Er zijn nog wel een paar spatten gevallen maar dat mocht geen naam hebben en zo was het verhaal bijna alweer over. Eerst thuis een bak koffie toen in Zwaag weer koffie met koek en bij Tiny volgde m’n 3e en 4e bak koffie dus ik kwam weer niet te kort . Na de lunch ben ik weer richting huis gegaan maar eerst wel over Obdam, mogelijk zijn Tom en Gerda ook weer thuis van hun vakantie.
Richting Schermerhorn kan voorlopig niet meer

Richting Schermerhorn kan voorlopig niet meer


Een prettig gezicht langs de weg

Spuiten zolang dit ......

..... nog niet verboden wordt.

Ruimte genoeg ....

.... voor ....

.... alle ......

...... verkeer.

Voor ik daar aankwam ben ik ook nog even gestopt langs de route om een paar foto’s van bovenaf te maken, een hoofdrijbaan en zowel links als rechts een weg voor langzaam verkeer. Inderdaad, ze zijn thuis en daar heb ik ook nog weer even een “pitstop” gemaakt en trof daar ook één van de tweeling zoons Hugo, die donderdags z’n “papadag” heeft en met zijn oudste zoontje Teun, bij opa en oma op bezoek was.
Vader Hugo en zoontje Teun.

Bij vertrek wisten we Teun met moeite zo ver te krijgen dat hij in de Quest plaats nam maar niet helemaal van harte, hiermee hoort hij zeker bij de jongste “velonauten” denk ik. Als ik weer binnen ben staat de dagteller voor vandaag op 93 km.

Geen opmerkingen: