26 februari 2024

Een harde koude wind uit het Noordoosten.

 


Het weekend is weer voorbij en het weer was nou niet helemaal droog en zo zijn we weer begonnen aan de nieuwe werkweek waarin de hoop begint te “bloeien” dat het voorjaar gaat worden, zoals het nu lijkt de hele week droog. Nadat ik wat boodschappen had gedaan had ik ervaren dat er pittig windje stond en dat de temperatuur maar sobertjes was. We zien wel maar eerst even naar m’n oudste zus en haar man in Wervershoof. Koffie met iets erbij en heel veel kletsen, zwager Piet is een praktijk voorbeeld van een standaard West-Fries. Op een bepaald moment kwamen de namen van kleinkinderen ter sprake “Vroeger heten ze gewoon, Jan, Piet en Klaas, tegenwoordig zijn ze niet op te schrijven en als je ze wil uitspreken dan breek je je tong der zo wie zo over,” ja zo gaat dat nou eenmaal .Na enige tijd ben ik weer opgestapt om met een klein ommetje weer naar Middenmeer te gaan.

Tijdens dat ommetje kwam ik door Nibbixwoud waar ik me afvroeg of deze kerk ook wordt afgestoten net als zovelen in het hele “Noordkop”.




Langs de Tripkouw in Midwoud stond nog een heel oude benzine pomp die geen twijfel liet bestaan of hij nog in werking was. Daarna weer verder door Twisk en langs de/het vroegere “Kasteel woning” waar Wibi Soerjadi heeft gewoond links af naar het Marepad waar het stikt van de ganzen.

Bij Middenmeer wordt weer driftig geheid, de lange palen zakken meteen, bijna voor de helft, door het gewicht van zo’n paal in de grond. Als ik thuis ben staat de teller net op 50 km. Morgen worden dit er vast meer en mogelijk wat minder wind want die was nog behoorlijk uit het Noordoosten.

1 opmerking:

macx zei

hoi Pe,
Wij zijn laatst naar de laatste kerstmis geweest van deze RK kerk in nibbixwoud. Het is inderdaad einde verhaal voor de kerk. De stookkosten zijn niet meer op te brengen oa.

Groetje Fred "macx" vd Hauten