25 april 2007

Hoe groot is klein of hoe klein is groot




Even een klein rondje, 85 km is nou niet direct een grote ronde maar echt klein is het eigenlijk ook weer niet. Vanmorgen eerst weer geoefend voor Picasso, (mogelijk geslaagd) en vanmiddag dus mijn dagelijkse ontspanning. De weg die ik gisteren had gekozen om de polder uit te gaan is vandaag ook weer min of meer onbegaanbaar aan het worden, door de kassenbouw en de daarbij vandaag de dag te graven waterbergingen naar de nieuwe voorschriften heeft tot gevolg dat er overal kleine of grotere vijvers worden gegraven en de grond wordt dan naar de nabijgelegen bedrijven vervoerd waar het land vervolgens wordt opgehoogd met deze hoeveelheden. En dus is de weg, in dit geval de Cultuurweg, behoorlijk vol gereden met stukken klei die van de wagens afvallen, gelukkig is het nog droog anders werd het gegarandeerd glij en glibberwerk nu stuift het alleen maar. Op mijn ritje van deze middag kwam ik na wat omzwervingen op de thuisreis door Aartswoud en daar stond hij dan ……………. de SMART precies in de juiste kleur en vlak langs de weg. Ik reed al een hele poos met het idee rond,”Als ik een keer een SMART zie, zet ik de Quest er naast” en dit was dus die gelegenheid.
Remmen, keren en de juiste richting kiezen om naast deze reuze auto te komen en dan de vraag waar alles dan om gaat, Calimero zou gezegd hebben, “Hij is groot en ik is klein” maar wie is nou de kleinste of de grootste ………………..

Geen opmerkingen: