04 april 2007

Rustige paarden




Vanmiddag een nieuwe belevenis met paarden, na een aantal maanden geleden een ervaring te hebben opgedaan met een paard wat spoorslag omdraaide en er vandoor ging, nu juist het tegenovergestelde, niet dat ze me nu omver liepen maar het ging als volgt.
Vanmorgen had ik eerst nog een klein karweitje op te knappen, gras verticuteren in de “Zuidoost” en nadat dit klaar was ben ik naar huis gereden en heb me omgekleed en de Quest van stal gehaald, even een klein rondje had ik mijzelf beloofd. Het ritje ging eerst voor het windje over de mooie rechte polderwegen en later door een paar dorpjes waar ik rustig door heen ben gereden. Eén van die dorpjes was Aartswoud op de Zuiderzeestraat die uitkomt op de Westfriesedijk liepen op een bepaald moment 2 ruiters voor mij op de rijbaan heel simpel omdat er verder geen voet of fietspaden zijn. Op het moment dat ik ze zou passeren kwam er een tractor met een machine er aan gekoppeld van de andere kant dus moest ik even inhouden. Mooi de gelegenheid om mijn fototoestel te pakken en een plaatje te schieten, toen ik vervolgens passeerde was er geen enkele schrik reactie bij de dieren noch hun berijders te zien. Luk raak heb ik mijn camera in achterwaartse richting gehouden en weer afgedrukt, het resultaat was in mijn ogen verbluffend, alles was en bleef onbewogen, door een passerende Quest laat niet iedereen zich afschrikken. Met dit ritje van vandaag is de totaalstand ondertussen opgelopen naar 13.490 km.

Geen opmerkingen: