24 april 2007

Tulpen en huisvlijt





Vanmiddag van start voor een rondje door de noordkop, vanaf Middenmeer richting Slootdorp over een redelijk fietspad, hoewel er zijn veel plaatsen waar het beter is. Door Slootdorp heen richting Westerland, het uiterste puntje van het voormalige en nu mogelijk weer toekomstige eiland. Een paar fanatiekelingen die hun naam aan de geschiedenis willen verbinden van het toekomstige “Wieringerrandmeer” blijven alles in het werk stellen om een stuk van de Wieringermeer weer onder water te zetten en zo Wieringen weer een eiland te maken. Men meent dit alles mede te bekostigen uit de bouw en verkoop van dure landhuizen aan het water, ze vertellen er uiteraard niet bij dat je elke lente en zomer en zelfs bij een zachte herfst de vele vliegen maar moet gedogen die op de scheiding van zout en zoet heel goede leef omstandigheden krijgen voorgeschoteld. Maar goed ik fiets en ben geen voorlichter op dat gebied, via de z.g. korte Afsluitdijk kom ik op de Balgweg richting Breezand/Den Helder, bij de Kooybrug neem ik de weg langs het Noordhollandskanaal richting Alkmaar. Even voor de afslag naar Julianadorp zie ik een demonstratieveld met alle mogelijke kleuren tulpen die nog volop in bloei staan dus even stoppen voor een plaatje.
Vervolgens met wat omwegen kwam ik in Petten waar ik langs de Hondsbossche zeewering ben gefietst. Onderweg nog een wielrenner geholpen met een bandje plakken en een tijdje zitten kletsen om daarna mijn weg weer te vervolgen. Richting Schoorl, Schoorldam, Broek op Langedijk en Heerhugowaard allemaal bekende wegen en het laatste stuk over de Langereis weer de Wieringermeer in gereden waar ik na 92 km weer thuis ben aangekomen. Onderweg bedacht ik wel een paar keer , de fiets maakt minder lawaai, o ja, ik heb een paar dagen geleden iets geprobeerd wat dus wel resultaat heeft, ik heb een stukje ventielslang, van dat hele dunne, open geknipt en met een beetje solutie als stootring geplakt in de randen om de koplampen en zowaar het blijft (nog) zitten
en het helpt, de fiets is stiller geworden.

Geen opmerkingen: