02 mei 2007

"Cappuccino de Lux"


Verkeerd gekozen zo zou deze aflevering kunnen heten, vol goede moed op weg gegaan om via mijn vaste route even naar Oostzaan te fietsen en daar mijn vriendin te verrassen op haar oppasadres. Net als ‘vroeger” met de racefiets waren wegafzettingen geen probleem want desnoods nam je de racefiets even op je schouder en nam zo een eventuele echt hinderlijke wegafzetting. Toen ik vanmiddag vanaf Purmerland richting Oostzaan ging stond daar wel een bord dat de weg in Oostzaan volledig afgesloten zou zijn i.v.m. asfalteren maar eigenwijs als ik soms ben dacht ik dat ik er wel door zou kunnen, hélaas na een aantal kilometers was het over en uit, gelukkig was het net bij een afslag en toen ik daar aan iemand vroeg of ik zo ook aan de andere kant van het dorp zo kunnen komen was dat heel goed mogelijk, “Even over Zaandam” omdat kilometers voor mij niet zo’n probleem zijn heb ik dat toen gedaan.
Maar als je heg nog steg weet in Zaandam is dit niet aan te raden weet ik nu, na heel wat hoeken en gaten te hebben bewonderd kwam ik weer op een herkenbaar punt bij “ ’t Kalf” daar stond gelukkig weer een bordje Oostzaan en ’t Twiske nu zou het goed komen,…….. mooi niet ik kwam weer op het punt bij het asfalteer gebeuren, de mannen hadden al lol dat die “gele banaan” weer terug was en er weer niet door kon. Omdat ik vanavond ook nog even naar de “Zuidoost” ga ben ik maar richting huis gereden met het voornemen om, voordat ik 100 km op de teller zou hebben dat ik dan koffie had verdiend dus waar ga je dat doen, hier , nee straks maar even en je komt steeds dichter bij huis uit eindelijk ben ik neer gestreken in Zandwerven en dat was echt de moeite waard. Langs de weg, in de zon, ruime parkeergelegenheid en dan zo’n heerlijk bakkie koffie incl. likeur met slagroom en appelgebak ook met slagroom, zeg nou zelf waar kom je zoiets exclusiefs nog tegen. Na een gezellig kletspraatje met de beheerder ben ik weer opgestapt voor de laatste 20 km. Deze gelegenheid in Zandwerven is in mijn ogen ideaal voor even opsteken voor het bekende “bakkie troost”, kijk zelf maar op www.partycentrumwestfriesland.nl

Geen opmerkingen: