21 mei 2007

Mini tripje




Wel een reactie, wat ik niet had verwacht is toch nog goed gekomen. In de vorige aflevering schreef ik over de fotograaf die ik had ontmoet bij het monument, door dat ik mijn mailadres had genoemd heeft hij gereageerd en meteen een paar foto’s mee gezonden die hier boven dit verhaaltje zijn geplaatst, de fotograaf bleek Nils van Houts te zijn geweest, iemand die bij nader inzien al meerdere keren in het nieuws geweest is door zijn vakwerk. De éne is met de motorrijder erbij en de andere is solo langs de dijk, op die foto is alles scherp behalve datgene waar het in mijn ogen om gaat, die man met die gele fiets. Maar goed dat is alweer verleden tijd en het leven gaat door, vanmorgen even een klein rondje gemaakt slechts 52 km, eerst naar “De Gouden Karper” een zeer speciaal restaurant bij Rustenburg aan het water en vervolgens even langs de fa. Wester in Obdam.
Er stond heel weinig wind en dat is toch prettiger fietsen dan wanneer er steeds door de wind stuurcorrecties moeten worden gemaakt, op de heenweg reed ik achter een trekker met een kiepwagen er achter, deze nam zoveel ruimte op de weg dat ik niet durfde passeren, ik zag steeds die enorme grote wielen vlak naast me en één verkeerde beweging en ik zou naast de weg zitten en bij een stuurcorrectie meteen kennis moeten maken met die enorme luchtbanden die op de weg werden gedrukt door een vracht zand wat op de kieper lag, nee dan maar er achter blijven en zien waar hij afslaat. Inderdaad na een paar kilometer sloeg hij rechtsaf en kon ik weer verder hoewel, toen ik achter dat “stel” reed zag ik het tellertje evengoed nog op 40 km staan, later toen ik weer vrij baan had was 48 km een heel plezierig gangetje. Het totaal is met dit ritje op 15.149 km gekomen.

Geen opmerkingen: