06 november 2007

Hoe gevaarlijk is zo'n weg ?




De ervaring van de laatste, ongeveer 300 km met de Quest. Echt veel nieuws is er niet over deze ritten, hélaas wel een paar minder positieve ervaringen van medeweggebruikers. De eerste en meest onschuldige ervaring had ik een dag of wat geleden op de Langereis, een weg die loopt van de A.C.de Graafweg (de N241) naar de Westfriesedijk richting Winkel. Keurig rechts van de weg met de zon recht achter mij kwam me een auto tegemoet met een meneer die, of het niet met de Quest-rijder, ik in dit geval, eens was of hij had hoofdpijn, om wat voor rede dan ook, hij was heftige bewegingen aan het maken waarbij hij steeds zijn voorhoofd wees en knipperde daarbij zeer intensief met zijn grote lichten, toch zielig voor de man dat ik hem niet kon begrijpen en dat al zijn moeite tevergeefs is geweest.
Vanmiddag ging ik weer een stukje op pad en weer langs de Langereis gebeurde het, nu reed ik de andere kant op en had er lekker de gang in toen er in de verte een bromfietser aan kwam, tot dat moment was er helemaal niets loos maar toen er ook een auto aan kwam met, laat ik maar zeggen, een “petje”, toen ging het bijna mis. Ik reed door, de bromfietser reed door en ook “petje” hield lang vol om ook door te rijden en dan is die weg te smal voor 3 weggebruikers naast elkaar en op het laatste moment heeft “petje” enorm z’n best gedaan om de bromfietser en mij niet van de weg te rijden en dat is hem gelukt anders had ik hier nu niet gezeten, maar het was wel even griezelen en ook wat hard remmen omdat hij veel sterker is met z’n auto dan ik met mijn gele Quest.
Ik was even naar Obdam voor het eerste exemplaar van de 2e druk van het Westfrieslandspel op te halen en vanaf dat adres richting Zuidoostbeemster. Na mijn boodschap daar te hebben gedaan en na een paar bakken heerlijke koffie ging ik weer richting Middenmeer nu tegen wind maar dat gaf helemaal geen problemen, wel had ik weer een ander verkeersprobleem op de thuisreis.
Bij de afslag, voor “De Gouden Karper” op het randje van de Huigendijk kwam een motorrijder vanuit tegenovergestelde richting die voor mij langs wilde kruisen maar mogelijk de snelheid wat had onderschat en met een enorme slinger wist hij mij te ontwijken en zo had ik vandaag voor de 2e keer “geluk” waarbij die eerste meneer met “hoofdpijn” van een paar dagen terug wel de meest onschuldige was.

Geen opmerkingen: