22 november 2007

Wegblokkade en smerige wegen











In de verschillende verhalen via internet kom ik nogal vaak de opmerking tegen dat de “overheid” , wat daar ook allemaal onder verstaan moet worden, met zeer ruime begrippen omgaat met de verkeersregels m.b.t. fietsers. Auto’s op een fietspad als parkeerplaats is heel gewoon en zeg er niets van want dan krijg je op zijn minst te horen: “Kom maar op” en dat is vragen om meer ellende. Maar ook omleidingen en afzettingen zonder verdere aanduiding zijn heel gewoon, kom maar in de buurt van Alkmaar, alle dagen lees je er over in de krant. Zo kwam ik gistermiddag door Oostzaan, toen ik de afslag vanaf Purmerland richting Oostzaan wilde nemen en netjes richting aangaf werd ik door een automobiliste met heftige gebaren erop geattendeerd dat ik daar maar niet in moest gaan, dus rechtdoor over Landsmeer maar als je ter plaatse niet bekend bent blijft het zoeken, uit eindelijk kwam ik toch op mijn bestemming. En iets daarvoor zag ik de eerste verwijzing dat ze rond de kerk alles op zijn kop hadden staan en dat daar niemand door kon. Toen ik weer van start ging voor de thuisrit heb ik de andere kant gekozen en ben via Het Twiske weer richting Purmerland gegaan om daar af te slaan naar het Noordhollandskanaal, het is wel een aantal kilometers omrijden maar het is er veiliger dan door Purmerend, en dan linksom naar de buitenwijk van Purmerend, het ging lang goed maar net voor ik daar was moest ik toch even aan de kant, rechts voor was lek. Snel de band verwisselen en weer door.Het ging verder allemaal prima alleen in de Wieringermeer langs het kassengebied is link vooral als het ook nog nat is, je glibbert langs obstakels en door de bochten en thuis de fiets meteen afspuiten om te zien of het voertuig de juiste kleur nog heeft.

Geen opmerkingen: