14 december 2007

Nog steeds geen winter




Nog steeds geen winter voor wat betreft helder “vriesweer” wel heerlijk weer om even nog een rondje te maken voor het weekend. Van start gegaan rond een uur of één en weer thuis na een rondje van 50 km. Het weer is zwaar bewolkt maar het is zo goed als windstil en het lijkt me wel leuk om weer een keer langs het “Wad” te fietsen. Vooral omdat ik niet te ver van huis wil vanmiddag en het die kant uit altijd enorm rustig is, zeg maar gewoon uitgestorven. Je ziet er veel van de natuur en hooguit een wandelaar die zijn of haar hond uit laat langs de buitenkant van het eiland Wieringen, langs de Waddenzee. Ja Waddenzee, het klinkt alsof maar vanaf het eiland is er vaak weinig van de zee te zien, vooral bij laagwater zijn het hier en daar onafgebroken grote slik/baggervelden waar het voor de duizenden vogels goed fourageren is. Net ten westen van de haven van Den Oever liggen bij laag water hele stukken droog en zoals uit de bijgevoegde foto blijkt is het een gezond stukje natuur waar de watervogels echt te gast zijn. Na Den Oever, waar ik over het haventerrein fiets, kom ik voor het tunneltje onder de A7, sinds kort heeft men daar het trottoir over een meter iets verlaagd zodat mensen, met een scootmobiel of i.d. en in mijn geval met een velomobiel, er gemakkelijk door kunnen rijden en niet ….tig keren heen en weer moeten door de hekjes. Na een paar kilometer draai ik langs het Robbenoordbos verder naar het zuiden om nog even op de haven van Oude Zeug te kijken en dan via de Zeugweg (hoe kan het ook anders) weer richting Wieringerwerf en vervolgens Middenmeer te gaan. Weer een ontspannen uitstapje van 50 km.

Geen opmerkingen: