10 december 2007

Polder en eiland tocht




Wat wordt het leven toch beïnvloed door het weer, bij mij is dat zeker van invloed, als je opstaat en de zon lijkt er al een beetje door te komen dan stemt dat meteen positief. Zondag waren de vooruitzichten voor maandag nou niet direct om te juichen, dinsdag en de rest van de week zal het droog zijn, maar die maandag zag het er nog niet best uit. Maar het is een geweldige dag, zon en een licht windje en bijna overal schoon gespoelde wegen. Dus de banden op spanning brengen en de “nodige” bagage in de fiets en van start voor een klein rondje. Eerst het dorp uit, deze keer via de Kolhornerweg, rechts een bomenrij en links hier en daar een boerderij maar ook een heerlijk zonnetje van die kant. Aan het einde van de weg rechts en linksaf richting Kolhorn en dan rechtsaf de Waardpolderhoofdweg genomen richting Wieringerwaard, door dit dorpje via de Noordzijperweg naar Oudesluis en daar vandaan naar Anna Paulowna. Het gaat allemaal zeer voorspoedig en via wat extra afslagen kom ik op de Balgweg hier ga ik rechtsaf op naar de “korte Afsluitdijk” om vervolgens op Wieringen aan te komen waar ik zoveel mogelijk de noordelijke route neem die me in Den Oever brengt waar ik via het tunneltje onder de A7 doorga en dan op naar het Robbenoordbos. Tussen het tunneltje en het Robbenoordbos passeer ik de afrit van de A7 naar Den Oever waar een hele rij auto’s stond omdat er een grote vrachtauto de bocht aan het nemen was in stukjes, beetje heen en weer een beetje terug, en alles omdat er een windmolen onderdeel vervoerd werd wat een nogal erg lang was. Dus even uit de “gele klomp” om een plaatje te maken. Eerder was ik er ook al een keer uitgestapt omdat er een bootje van het Balgzandkanaal naar het Amstelmeer ging en dan moet de brug even omhoog zo aan het begin van de “korte Afsluitdijk” . Alles met elkaar een rondje van 74 km en heel veel plezier van deze geweldige fiets die ze QUEST hebben gedoopt. Nog maar 30 km van de 22.000 km af.

Geen opmerkingen: