04 juni 2008

Medemblik, langs het IJsselmeer




Het is alweer de 4e juni, de dagen vliegen voorbij en voor je het weet is het weer volop zomer enz., wat betreft het weer is het eigenlijk al zomer, de temperaturen vallen alle dagen best mee en als er niet te veel buien vallen doet het zomers aan. Vanmorgen even een rondje gedraaid wat uiteindelijk toch nog erg ruim over de 80 km kwam, ik was van plan om het vandaag rustig aan te doen, dat heb ik ook wel gedaan maar als je overal even wil kijken en stoppen dan telt aan het eind van zo’n rit alles toch weer aardig op. Op de dijk langs het IJsselmeer wordt nog steeds hard gewerkt aan de weg en is het nog niet toegestaan om er langs te rijden of zelfs te lopen. Op het punt waar ik voor de dijk kwam werd me dat weer duidelijk gemaakt door het bekende bord met de rode rand. Een bewoner langs de dijk, die zijn gras aan het maaien was gaf aan dat ik wel links af kon dan was alles vrij maar richting Hoorn is niet mogelijk zo maakte deze man me wijs. Dus i.p.v. omkeren, linksaf richting Enkhuizen en dat ging heel goed en het reed prachtig, een flauw zonnetje en een heel licht windje maakten het weer echt een plezier ritje. Een stukje door Enkhuizen en vervolgens over de dijk naar Andijk enz. iets voor Andijk kwam me een man op een ligfiets tegemoet die me gebaarde te stoppen, het bleek een Engelsman te zijn die op vakantie was in Nederland. Hij wilde graag een foto maken want hij kende iemand in Engeland die ook met zo’n gestroomlijnde fiets reed. Verder over de dijk passeer ik Wervershoof en kom vervolgens door Onderdijk richting Medemblik, net voor de jachthaven zag ik een behoorlijk koppel ganzen zwemmen en dan vraag ik me werkelijk af, hoe groot wordt de plaag met zoveel van die beesten, het aantal wordt echt veel te groot, de boeren op Texel en op meerdere plaatsen klagen niet voor niets. In de haven van Medemblik zag ik vanmorgen nog een “vreemde” boot uit de serie van de bruine vloot, ik heb al heel wat van die oude “gevallen” gezien maar deze was nieuw voor mij. Bij Leo Smit de fietsenmaker het onderdeel opgehaald wat de rubbers moet vervangen van de Quest maar dat wordt volgens mij nog een hele operatie, als ik echt omhoog kom te zitten zal ik het pas ondernemen heb ik al besloten, ik denk van mezelf dat ik soms wel handig ben maar nu begin ik toch te twijfelen.

Geen opmerkingen: