09 juni 2008

Ook deze was gemaakt voor het Westfrieslandspel


Is het niet te warm in zo’n Quest met deze temperaturen werd mij vanmiddag gevraagd, eerlijk gezegd nu ik thuis ben en niet meer gekoeld wordt door rijwind is het pas echt warm en benauwd. Onderweg had ik nergens geen last van, heerlijk temperatuurtje, voldoende drinken aan “boord” waar ik dan ook geregeld gebruik van maak en een klein beetje wind, wat wil een mens nog meer. Wat ik graag zou willen is weer eens mijn standaard rondje kunnen maken langs de dijk van Enkhuizen naar Hoorn, helaas dat gaat nog tot november duren las ik vandaag op een bord langs de weg bij het begin van de IJsselmeerdijk vlak voor Venhuizen, dus maar weer een andere weg genomen en dan kom je ook wel weer leuke dingen tegen. Zo heb ik ooit voor het Westfrieslandspel een foto gemaakt van een paar jongetjes op een trap in de voortuin bij een woning, of deze ook is gebruikt in het spel weet ik niet eens maar vandaag passeerde ik dit punt toevallig weer en zag ze staan dus nu ook maar in keer in de blog vermelden, aan het eind van het dorpje Hem/Venhuizen vlak bij Elba, ja wat is Westfriesland mooi en vol verrassingen dat er zelfs een Elba is, alleen Napoleon ontbreekt. Het rondje werd in totaal net iets meer als 90 km en dat brengt het totaal al erg dichtbij de 29.000 km, nog 74 km en altijd maar weer, wat is dit een genot zo’n fiets, voor mij onbegrijpelijk dat er niet veel meer mensen op de Quest toer gaan.

Geen opmerkingen: