05 juni 2008

Niet opwinden







Gewoon even een snel rondje, ja wat is snel, ik heb maar net 40 km gereden maar ben wel 2 uur van huis geweest. Oorzaak, alles vlug willen doen en tot de conclusie komen dat niet iedereen die instelling heeft dus gewoon aanpassen aan het ritme van die ander. Vanmorgen de auto even het oliepeil gecontroleerd en constateren dat het bedenkelijk laag begint te komen en dan is er maar één oplossing naar de garage, in dit geval vlak bij huis, even olie verversen en dan komt hij weer op normaal peil, dit kwam helemaal goed in de garage van Dick Smit in Middenmeer. Op mijn kleine rondje van vandaag moest ik ervaren dat er weer een stuk prachtig mooi vlak wegdek, de Flevoweg, wordt open gezaagd en gegraven t.b.v. de A7 waar de auto’s met meer dan 120 km p/u overheen racen. En dan moet je ook nog een poos wachten omdat deze operatie zonder aankondiging wordt uitgevoerd en omrijden dan niet meer tot de mogelijkheden behoort. Ik voelde dat ik me niet op moest winden, vooral niet omdat de naam die steeds weer opduikt hier langs de A7 enz. me al meerdere keren een beetje heeft geïrriteerd omdat er vaak meer mensen staan te praten dan er werk wordt verzet, maar dat zal wel bij het arbeidspatroon van vandaag de dag horen. Eerst was ik nog van plan langs gemaal Lely te gaan maar het was niet echt droog en om nou in de regen de route wat langer te maken was niet helemaal aantrekkelijk, wel heb ik de tijd genomen om vanaf de brug een foto van het gemaal te maken jammer dat de lucht niet blauw was anders was het zeker een leuker plaatje geworden. Wie weet komt dat ook nog een keer.

Geen opmerkingen: