03 november 2008

Schotsehooglanders bij Enkhuizen



Vandaag had ik andere plannen maar door het weer zijn die niet door gegaan. Ik had eigenlijk een keer “Rondje IJsselmeer” in de planning maar omdat het hier en daar nogal nevelig/mistig was leek het me beter om gewoon een dag helder weer af te wachten en die komt vast wel weer een keer. Dus het werd een beperkt rondje van een kleine 80 km toch eerst maar richting Enkhuizen, want je weet maar nooit, er is niets zo veranderlijk als een mens. Maar alle keren als ik bovenop de dijk reed was er geen enkele aanleiding om mijn plannen te wijzigen, het bleef nevelig tegen mist aan en geen enkele kans op een beetje zon. Het was me al een paar keer opgevallen dat er bij Enkhuizen net buiten de stad, tussen de Randweg en de Vest van die mooie Schotse Hooglanders liepen en elke keer kwam de gedachte te laat bij mij op om er een paar plaatjes van te schieten. Vandaag kwam ik van de andere kant af en reed richting “De Streek” en zo zag ik links van me opeens die grote kop met enorme horens en dan kan je niet anders dan even stoppen en het “beestje” vereeuwigen. Bij de kruising om eventueel linksaf naar Leystad te gaan heb ik voor rechtdoor gekozen en bij de afslag naar de dijk heb ik die gevolgd omdat er geen borden meer stonden die dat verboden. In het begin een mooie weg met vrij veel nieuw asfalt maar later werd de weg zo vies van de klei enz. met wat nattigheid erbij dat ik heb besloten om zo snel mogelijk weer van de "IJsselmeerdijk” af te gaan en zo koers te zetten naar de binnenlanden van West-Friesland. Via Westwoud en Wervershoof kwam ik uiteindelijk weer in Middenmeer waar ik met een voldaan gevoel en nog zo “fris als een hoentje” uit de Quest ben gestapt.

Geen opmerkingen: