27 november 2008

Service bij Velomobiel is top.


Hij is weer gerepareerd, wat een service van Velomobiel, woensdagmiddag gebeld dat ik een ander achterwiel nodig zou hebben en donderdagmorgen na wat sleutelwerk en overzetten van onderdelen in een ruim uur weer in topconditie. Dit is echt service van de bovenste plank, in zo’n geval kun je twee dingen doen, alles slopen van het achterwiel en een kale velg overhouden en die weer opnieuw gaan spaken enz. , of een nieuw wiel nemen en daar de losse onderdelen opzetten zodat je in minimum tijd weer rijvaardig kan zijn. Het laatste is gebeurd en toen hij zo open en bloot voor ons lag (de tandwielcassette), heb ik die verder uit elkaar genomen en één voor één de tandwielen schoon gemaakt. Ondertussen had Theo vastgesteld dat er in mijn fiets nog geen dubbele lagers zaten in de achterbrug, ook dit is meteen aangepast en is zonder meer een positieve ontwikkeling anders is dat geen standaard gegeven bij de nieuwe Questen. Kees Roozendaal uit Hippolytushoef had mij gistermiddag gevraagd om een buitenband 20”mee te nemen voor zijn Quest, ook dat is geregeld en toen ik vanmiddag thuis kwam heb ik die gelijk doorgebracht naar “Hippo” uiteraard met de Quest, want wat niet met de auto nodig is kan altijd nog met de fiets. En zo werd het vandaag wel een retourtje Dronten, helaas met de auto en een kleintje toe naar “Hippo” met de Quest. Ik schrijf wel zo gemakkelijk “Hippo”, maar dat is hier in de volksmond de meest gebruikelijke naam voor Hippolytushoef.

Geen opmerkingen: