30 oktober 2008

Rondje over Enkhuizen enz.


Even op verjaarsvisite op de 30e oktober, dan moet ik vandaag naar Blokker waar één van mijn zes zussen woont. Het weer is goed alleen de temperatuur is wat erg laag aan het worden, bij vertrek staat de thermometer net op 4,5 graad en aangezien ik het niet zo gauw te warm heb mag die temperatuur van mij gerust wat hoger. Maar ja, het is de tijd van het jaar dat we rekening moeten houden met nachtvorst en alles wat in deze komende maanden mogelijk is zoals hagel sneeuw en gladde wegen. Ik stond er vandaag versteld van hoeveel zout er overal alweer op de fietspaden was gestrooid. Men praat dan altijd maar over het milieu maar bij de overheid mag en kan er altijd wat mee gesjoemeld worden. Vanaf Middenmeer naar Blokker is een ruime 20 km en na mijn visite ben ik met een omweg weer naar huis gefietst via Enkhuizen en Medemblik. Toen ik in de Wieringermeer reed ben ik over het Wagenpad gegaan om eens te kijken hoe het er nu uit ziet, de boerderijen staan er nog, deels verwaarloosd, en de tuinen zijn nergens meer als zodanig te bestempelen. Wel veel auto en busjes van werknemers en enorm veel brandende lampen om de gewassen zo snel mogelijk te laten groeien. Nog 4 weken dan heb ik de Quest precies 3 jaar en er staat nu, na de rit van vandaag 34.683 km op de teller.

Geen opmerkingen: