08 oktober 2008

Miljoenen Pompoenen






Nog geen zon maar het is droog en dan is het met de Quest al mooi genoeg om van start te gaan. Ik had voor vanmorgen een vast ritje gepland om naar Hoor te fietsen, eergisteren had ik via internet bij www.fietspunt.nl een paar primo Comet banden besteld, ze zijn helaas niet met Kevlar maar ik wil ze toch eens proberen als de huidige banden af zijn. Het is een 2 mans bedrijfje waar alle mogelijke fietsonderdelen zijn te verkrijgen. Na Hoorn via de Provincialeweg naar het Zittend in Westwoud, de bedoeling was om daar even een bakkie te doen maar juist toen ik aan kwam reed mijn zwager van het pad af en vertelde dat zijn vrouw net weg was naar de kapper, hij wilde nog naar binnen gaan om koffie te zetten maar dat heb ik afgeslagen, volgende keer beter. Op Zwaagdijk vervolgens 2 adressen bezocht en ook daar in beide gevallen een vaste deur, waar zijn al die mensen toch heen zou je zeggen, geen nood de weg naar huis is echt niet zolang. Via Wervershoof naar Onderdijk en daar was men bezig met groot onderhoud aan de weg en via een omleiding kwam ik langs de pompoenenboerderij. Ik was daar al meer geweest voor een bakje als cadeautje bij een verjaardag en elke keer sta je versteld van de creatieve bezigheid van de mensen die dit opgezet hebben. Buiten had ik een paar foto’s gemaakt en ben toen naar binnen gelopen en gevraagd of ik hier ook een paar foto’s mocht maken. “Jawel hoor, voor welke krant is ‘t “ , “Het is niet voor een krant mevrouw, maar komt wel op internet” Oh, da’s ok goed” en zo komt het dat hier een paar extra foto’s staan van “miljoenen pompoenen” aan de Dirk Bijvoetweg 19 in Onderdijk/Wervershoof en als je op een foto klikt worden ze groter en zie je de bonte wereld van de pompoenen zo vlak voor Halloween.

Geen opmerkingen: